Autentificare | Creare cont | Contacti-ne
 
 
Diverse     Bibliofilie     Orologerie     Bijuterii     Argint     Sticla     Sculptura     Pictura     Icoane     Covoare     Mobilier    

 
Sorin Adam
 
Pe FanArt sunt expuse
29 lucrari de
Sorin Adam.
 
 

Auto-prezentare

Pictura de Sorin Adam, la Galeria Artelor
11 noiembrie 2004

Galeria Artelor gazduieste, pana la sfarsitul lunii noiembrie, o expozitie de pictura semnata Sorin Adam.

Adept al picturii figurative, tanarul artist propune, la aceasta noua intalnire cu arta sa, teme clasice ale picturii de sevalet: peisaj, natura statica, nud, portret.

Rod al muncii de trei ani in Grecia, la tarmurile Mediteranei (Insulele Santorini, Naxos, Paros si Mykonos), expozitia se constituie intr-un pas inainte pentru creatia sa, pictorul imbogatindu-si si nuantandu-si paleta cromatica.

Despre Sorin Adam, in octombrie 1995, maestrul Constantin Piliuta nota: "Un nou vartej al vrerii, Sorin Adam este neobosit in a gasi un fagas al desfasurarii sale. Un colorist si inteligent ganditor al suprafetei, Adam bate la usa unei cariere grele si, cred eu, fructuoase". De asemenea, maestrul Vasile Grigore se declara incantat de maestria lui Sorin Adam: "Am vazut, cateva ore in atelierul sau, superbe picturi, naturi statice, nuduri de femei, de o frumusete plastica ce-l caracterizeaza ca un artist reprezentativ contemporan. M-am bucurat spiritual privind cateva peisaje italiene care le alatura in timp romanesc cu marile capodopere ale lui Gheorghe Petrascu, Nicolae Darascu si Corneliu Baba, care au trait pictural ore, zile, in aura venetiana. Sorin Adam este un autentic continuator al acestor ilustri pictori europeni".

Nascut la 22 august 1968 la Ploiesti, Sorin Adam este absolvent al Academiei de Arte "Luceafarul" - Sectia pictura, promotia 1996, si licentiat al Academiei de Arta Bucuresti in acelasi an. Intre anii 1998 si 2002 a fost preparator universitar la Academia de Arta "Luceafarul" din Bucuresti. Din anul 1997 este membru al Uniunii Artistilor Plastici din Romania. Incepand cu anul 1990 si pana in prezent, Sorin Adam a participat la 18 expozitii de grup, saloane si targuri nationale si internationale, bienale, din Romania si Italia, avand si zece expozitii personale in Bucuresti, Constanta, Florenta. ROMPRES

Biografie

Nascut la 22 august 1968 - Ploiesti

Absolvent al Academiei de Arte "Luceafarul" sectia pictura Promotia 1996

Licentiat Academia de Arta Bucuresti 1996

1998-2002, preparator universitar la Academia de Arta "Luceafarul" din Bucuresti

Membru U.A.P. din 1997

Expozitii

Expozitii de grup
1990 aprilie RHO (Milano) Italia
1990 iunie -14 Settimana Internazionale della Arte (Milano) RHO ITALIA
1990 septembrie Salonul de Grafica RHO (Milano) ITALIA
1991 mai Expozitia internationala "Amicii del Pomero" (premiul si medalia) RHO (Milano) ITALIA
1992 august Salonul National de Grafica Il Falcone Montepascali (Grossetto)
1993 Salanul National al Tineretului Teatru National
1994-1995 Salonul Municipal Bucuresti (TNB)
1996 iulie august Galeria de arta Apollo Bucuresti
1996 decembrie Bienala Gh. Petrascu Targoviste
1997decembrie Salonul de iarna Ploiesti
1998 februarie martie Salonul National de Acuarela -Cercul militar national -Bucuresti
1998 octombrie Bienala Ion Andreescu Buzau
1998 Salonul international Resita
1998 decembrie bienala Gh. Patrascu Targoviste
1999 martie Salanul National de Pastel Cercul Militar National Bucuresti
2001 decembrie Salonul National de Arta Bucuresti
2002 septembrie Targul International de Arte Frumuoase Bucuresti
2002 noiembrie Salonul National de Arta Bucuresti
Expozitii personale
1993 ianuarie Galeriile de Arta ale Municipiului Bucuresti
1994 august Galeriile de Arta ale Municipiului Bucuresti
1995-1996 Galeriile de Arta ale Municipiului Bucuresti
1997 mai Florenta Italia
1997 noiembrie Galeriile de Arta ale Municipiului Bucuresti
1997 decembrie Muzeul de Arta Constanta
1998 iulie Corropoli Abruzzo Italia
1999 noiembrie Cercul Militar National Bucuresti
2002 februarie Cercul Militar National Bucuresti
2003 martie Muzeul de Arta Ploiesti

Sorin Adam sau fascinatia tiparelor originare

Orice expozitie purtand sigiliul personalitatii lui Sorin Adam ne divulga daca mai era nevoie, un anume mod de a intelege existenta, de a o elibera de falsele aluviuni ale socialului, ale unei psihologii colective desuete, ce nu poate tine pasul cu noile tendinte ale limbajului cultural universal.

Cu fiece tablou imaginat, artistul incearca sa descifreze precum spunea odinioara Pindar, "lumea de taina si mister a firii / neintinata de obolul dat caintei". Periplul sau artistic acopera dense si variate spatii geografice, de la solaritatea Eladei, pana la elogiul adus devotiunii Athosului si Smirnei. In ceea ce priveste functia spatiului in pictura sa, ea este primordiala daca o privim dinlauntru, in sensul acceptarii unui simbol ordonator si anume, acela al liniei. Dincolo de inerentele dileme conceptuale sau de potentare a nuantelor figurativului (v. seria nudurilor si a naturilor statice ) ramane senzatia de definitiva ancorare in lumina aproape biblica a iubirii, preschimbata in cuante de energie si resurse de motivare a campului cromatic.

Figurativ prin expresie si sentiment, avand acea calitate a "supremei ordonari a fiintei" de care vorbea Cezanne, Sorin Adam reuseste, desi cu pasi lenti sa creeze un echilibru plastic, sprijinit de respiratia culorii, unde dominantele de rosu, albastru si galben devin faruri energetice, cu tendinta de a acoperi magma panzei, si prin urmare, oriunde s-ar situa artistul, ochiul interior al acestuia vegheaza continuu la ferestrele privitorilor.

Daca am judeca lucrarile pictorului, numai raportandu-ne la eternul clivaj intre subiect si obiect in arta, atunci rolul sensibilitatii acestuia ar fi evident diminuat, obturat de canalele realului, si prizonier al unor forme ce nu-l mai reprezinta. Providenta a dorit ca natura artistului sa fie una a deplinei permisivitati interioare, fapt pentru care, calatoriile sale initiatice in diverse taramuri de har si legenda, precum Santorini, sau Mykonos, n-au facut decat sa-i amplifice catarsis-ul, salvandu-l de la eventualele naufragii, fie ele lirice sau de "curbura a ideilor" (G.Flaubert)

Jonctiunea prezent-viitor in pictura lui Sorin Adam poate fi realizata cu deplina certitudine daca, traiectoria ulterioara a sa va respecta indigoul unor calitati pe care alti maestrii ai penelului le-au demonstrat (Petrascu, Darascu sau Baba). De aceea, cand ii comtemplam panzele se naste usor acel sentiment vag acaparator, de iarna a fiintei, acolo unde pasarile amintirii se retrag ranite, asteptand lumina unui alt anotimp, acel loc sacru, unde adevaratii luptatori se-ntalnesc, depanandu-si cu seninatate orele lor de neliniste si bucurie in fata spectacolului Vietii.

Armand Steriadi critic de arta

 
   
   
 

Echilibru si armonie in opera Michaelei Craciun

Mariana Pogonici - Scene de viata

Viorel Hutu si arta mozaiculuI

Daniel Craciun si meditatiile sale asupra vietii

Iluminarile traumei sau "Poveste din pestera cu soare"

Mai multe...



      
 © Copyright 2004 Abc Soft Bucuresti srl. Site-ul este in constructie.