Autentificare | Creare cont | Contacti-ne
 
 
Diverse     Bibliofilie     Orologerie     Bijuterii     Argint     Sticla     Sculptura     Pictura     Icoane     Covoare     Mobilier    

 
Cornelia Gherlan
 
Pe FanArt sunt expuse
41 lucrari de
Cornelia Gherlan.
 
 

Auto-prezentare

Grafician

Biografie

Nascuta la Medgidia, 02 martie 1960

Absolventa a institutului "Nicolae Grigorescu" 1984

Membra a Uniunii Artistilor Plastici din Romania din 1990

Expozitii

Expozitii personale

2004 -"Taramuri imaginare", Forum hotel, Costinesti

2004 Grafica, Art Jazz Club, Bucuresti

1986 Desen, gravura, acuarela, Muzeul de Arta Medgidia;

Expozitii de grup

2004 Salonul Municipal de Grafica, Apollo, Bucuresti

2004 Trienala internationala de gravura, Kochi - Japonia

2004 A XIV-a Editie a Saloanelor Moldovei, Bacau, Chisinau

2004 ShopArt, World Trade Center Bucuresti

2004 Concursul Nicolae Tonitza Barlad

2003 Salonul Municipal de Grafica, Apollo Bucuresti

2003 ShopArt, World Trade Center Bucuresti

2003 Bienala "Lascar Viorel", Piatra Neamt

2003 A XIII-a Editie a Saloanelor Moldovei, Bacau, Chisinau

2003 A II-a Bienala internationala de Desen "Josep Amat", Sant Feliu du Guixlox, Catalonia Spania

2003 Mail Art Project "Est-Vest", Satu Mare

2002 Saloanele Bucurestilor, Dalles

2002 Concursul Nicolae Tonitza Barlad

2002 A XII-a Editie a Saloanelor Moldovei, Bacau, Chisinau

2002 "Paris, capitale des Arts Visuels Francophones", Paris Franta

1990 Salonul International de Miniatura, Toronto Canada

1989 Salonul International de Miniatura, Toronto Canada

1989 Tabara de Creatie, Timisoara

1987 Tabara de Creatie, Lazarea

1982-1990 Participari la toate expozitiile Municipale si Nationale

“Taramurile imaginare” ale Corneliei Gherlan si insurgenta candorii

“Artistic vorbind, exista o puternica relatie - obscura – intre conduita si dorinta” Laurence Durrell, Cvartetul din Alexandria

 

Cornelia Gherlan este acel tip de artista ce se studiaza pe sine cu atentie, elaborat, inainte de a se “preda” constiintei publicului. Desi taramurile ei imaginare degaja o neistovita bucurie launtrica, izvorate din insasi insularitatea ei afectiva (lumina marii, sau verdele pur al campurilor dobrogene), arta ei pastreaza ca pe un lucru rar, firescul, naturaletea gestului pictural. Aceasta nu e doar un simplu ideal al sufletului precum la romanticii francezi de secol XIX, ci el respira o alta profunzime a ideii plastice, pastrand reminiscente de natura daumiesca.

Exista indubitabil in evolutia sa imaginea unei delicate politeti, imprumutand privirii fragmente al unui schimb reciproc dintre Spirit si Univers, dintre inefabilul clipei si acea fabuloasa vointa a materiei. Ceatiile sale poseda o muzicalitate cromatica aparte transpunandu-l pe privitor in “tunelul oranje al memoriei”(M.Robescu).

Panze precum Alegere , Zbor nu obosesc estetic retina, ci poarta semnele recognoscibile ale unei poetici picturale,  impresionand mai ales prin armonia ei superioara, prin modul tainic de a acoperi un sentiment. In compozitiile artistei (de dupa anii ’80) persista o anume retragere fara exces sentimental, in umbra calma a spiritului, savarsindu-se astfel un act de placut si totodata, necesar echilibru. Ca si la Marie Laurencin pe vremuri, lucrarile Corneliei Gherlan nu sufera de o inutila prospetime, desprinsa parca din vechi portrete medievale, ci, ele poarata o anume seninatate a impacarii cu natura si fiicele ei, anotimpurile.Pe de alta parte, trecutul si prezentul se amesteca inspirat intr-o panza fragila, acolo unde senzatiile se vad prizoniere cum ar fi spus Rafael Alberti, “in zale de sticla si tacere”. Atat de mult este ademenita puritatea fiintei si atat de discrtet, incat se poate vorbi despre un motiv universal, asimilator, creat dintr-un inimitabil simt comun al hranirii paradoxurilor (v. Tentatie, Violete, Cer rasturnat.)

Altfel spus, timpul, succesiunea formelor naturii la Cornelia Gherlan sunt curiozitati invinse, dintr-o inalta intuitie a linistii nobile a Cosmosului, autoarea incercand sa ne aminteasca precum mesterii florentini, cum se poate impaca “sunetul ploii cu  sunetul de ivoriu al melancoliei” ( Pablo Neruda ).

Atunci cand privim tablourile sale intervine cu precadere acea  atroce suavitate a gandirii unei veritabile artiste, ce “sparge” permanent oglinzile Timpului, cautand sa-nfiripe mereu, alta existente solare.

 

Armand Steriadi critic de arta

 
   
   
 

Echilibru si armonie in opera Michaelei Craciun

Mariana Pogonici - Scene de viata

Viorel Hutu si arta mozaiculuI

Daniel Craciun si meditatiile sale asupra vietii

Iluminarile traumei sau "Poveste din pestera cu soare"

Mai multe...



      
 © Copyright 2004 Abc Soft Bucuresti srl. Site-ul este in constructie.