Autentificare | Creare cont | Contacti-ne
 
 
Diverse     Bibliofilie     Orologerie     Bijuterii     Argint     Sticla     Sculptura     Pictura     Icoane     Covoare     Mobilier    

 
Marinella Dumitrescu
 
Pe FanArt sunt expuse
53 lucrari de
Marinella Dumitrescu.
 
 

Auto-prezentare

Biografie

Expozitii

Marinella Dumitrescu si valsul culorii de la apolinic la dionisiac

 

Problema fundamentala a artei Marinellei Dumitrescu rezida in aceea de a realiza o ampla sinteza intre gestul apolinic al ideii si frenezia dionisiaca a culorii. Este meritul artistei de a fi conceput in acest sens, ansamblul si de a fi urmarit integritatea conceptiei picturale, ajungand pana la filigranul memoriei afective.Se amintim ca in secolul lui Delacroix, artistii obisnuiau in majoritatea cazurilor sa idolatrizeze un anume peisaj, sau potrivit temperamentului fiecaruia, sa suprapuna unei stari, un anume conflict istoric (v. celebra panza a lui Delacroix “Masacrul din Chios”).

Solutia problemei depindea in esenta de intelegerea carcterului picturii exersate, cat si de capacitatea autoarei de a-i conferi o interpretare originala, lipsita de asperitati.

Materializarea optiunilor sale artistice s-a nascut la finele  deceniul opt al secolului trecut, cand artista a incercat sa-si decanteze sursele de inspiratie, prin intermediul unei indelungi meditatii asupra sensurilor culorii. O influenta decisiva in conturarea personalitatii ei a avut-o intalnirea cu universul si lectia de incisivitate critica a profesorului N.G. Iorga.Pictura Marinellei Dumitrescu  seamana neindoielnic, cu o sonata de toamna, interpretata subtil pe arcusul memoriei, cu modulari de octave si bemoli, potrivit diverselor volute ale culorilor (v. ciclul Marinelor , Florile rosii, Vas cu ciulini).

Daca ne-am imagina drumul sau spre o Ithaca ireala atunci intreg campul sau de observatie ar fi dominat de sentimentul irefutabil al calatoriei: una degajata de prejudecati si artificiale chemari, capabile sa reliefeze un substrat ideatic si totodata, sa-i aduca adevarata cumpana intre vis si devenire. Miguel de Unamuno in cartea sa celebra Sentimentul tragic al vietii reliefa felul cum suferinta poate deveni nu un adversar ireductibil, ci dimpotriva, un aliat in lupta artistului cu trimisii nefiintei. Extrapoland putin motivul, se poate spune ca autoarea si-a schitat odata cu trecerea anilor, un posibil model existential, trecut prin retorta luciditatii, incercand sa profite de acel l’air du temps al epocii in care s-a format pastrand pentru sine lectia primita si recurgand la surse livresti, tocmai pentru a investi cu sens o mare parte din panzele sale.

Exista o anume gradualitate a culorii si a simetriei formelor imaginate. Ea provine in special, din tendinta artistei de a se aseza in umbra tabloului, cautand in acest fel sa imprime compozitiei o motivatie liminala, ce strabate ca un fir narativ intreaga poveste a acesteia  (v. ciclul Exotic, Alunecare, sau ciclul Anotimpurilor).

Respingand orice amestec al unor influente neconcordante cu pulsatia propriului temperament, Marinella Dumitrescu imbraca armura vechilor cavaleri medievali, imaginandu-si ca se indreapta spre acea Cetate ideala visata de Sf. Ieronim, acolo unde “numai ingerii pot intra”.

Prin urmare, cu fiecare concert plastic artista ne atinge cu suavitate clapele sensibilitatii, contopind in ritmuri mai mult sau mai putin omogene, o lume scindata intre libertate si iluzia ei, intre evanscenta clipei si calma adiere a unei asteptari.

In aceasta asteptare ea ne indeamna sa credem cu fiecare marturisire picturala.

 

Armand Steriadi critic de arta

 
   
   
 

Echilibru si armonie in opera Michaelei Craciun

Mariana Pogonici - Scene de viata

Viorel Hutu si arta mozaiculuI

Daniel Craciun si meditatiile sale asupra vietii

Iluminarile traumei sau "Poveste din pestera cu soare"

Mai multe...



      
 © Copyright 2004 Abc Soft Bucuresti srl. Site-ul este in constructie.