Autentificare | Creare cont | Contacti-ne
 
 
Diverse     Bibliofilie     Orologerie     Bijuterii     Argint     Sticla     Sculptura     Pictura     Icoane     Covoare     Mobilier    

 
Simona Sasarman
 
Pe FanArt sunt expuse
33 lucrari de
Simona Sasarman.
 
 

Auto-prezentare

Biografie

Pictor scenograf,grafician.S-a născut la 6 noiembrie 1970 în Bucureşti.A absolvit Institututl de Arhitectură " Ion Mincu" din Bucureşti.A participat la numeroase expoziţii colective şi de grup: la Salonul Speranţei -C.C.A-Bucureşti (1991), la Festivalul Latinităţii în Foaierul Teatrului Naţional din Bucureşti(1991),la expoziţia"Ex Libris"."Cărturarii români" de la Castelul Arcuş din oraşul Sf. Gheorghe (1997), la Concursurile "Ex Libris", "Jose Marti" , "N.Deususianu" şi "Panait Istrati" la Salonul casei Artiştilor din Foaierul Teatrului de Comedie, Bucureşti(1998); la Galeriile de pictură "Contrapunct", "Blue Gallery", Sofitel, organizînd şi o expoziţie personală la "Clubul Village Francais"(1999). A colaborat cu lucrări de grafică la Buletinul informativ al Casei Artiştilor(1998-1999), la Grupul Român pentru Apărarea Drepturilor Omului (GRADO) cu proiectul "Cutia Pandorei" (1998-1999).A realizat scenografia mai multor spectacole: "Şase personaje în căutarea unui autor" la Teatrul Valah din Giurgiu(1993); "Robinson şi freţii săi" (1995) şi " Cum vă place "(1994), ambele la Teatrul Mundi; "Martin Luter" (1996) "Povestea porcului" (1996); "Steaua fără nume" (1997), "Iluzia comică"(1998); "Autoportret cinic (1998); " Educaţia o alternativă la detenţie(1999)- toate la Teatrul Mihai Eminescu din Botoşani.Lucrări ale sale se află în colecţii din ţară şi de peste hotare.

Expozitii

Prezentare schitata la vernisajul expozitiei "Decoraktiunea"la Galeria "Art Point",2004

Simona Sasarman este de profesie arhitect,iar acest fapt marcheaza cat se poate de vizibil creatia sa, ceea ce nu reprezinta nicidecum un impediment in calea accederii acesteia la o arta picturala de foarte buna calitate.Spatiile urbane privite din toate unghiurile posibile, prin sectiuni spectaculoase si in perspective fanteziste, amintesc de pictura metafizica, mai ales atunci cand sunt populate de aparitii stranii, fantomatice.Culorile acrilice, geometrizarea excesiva intaresc impresia ca te afli in contact cu niste lumi artificiale, produse tipie ale suprarealismului sau al imagisticii s.f.-iste.Toate acestea, impreuna cu finetea detaliilor si cu luxurianta sugestiilor exercita asupra privitorului o fascinatie care se anunta a fi de bun augur pentru cariera tinerei artiste.

Corneliu Ostahie

Simona Sasarman intre visul si rigoarea inspiratiei

Peste cuvinte si peste veghea culorilor, degetele artistei bat acum la poarta unei cetati albe:inspiratia.Ea este cea care, in ansamblul acestui univers creator reface de fapt, in desfasurrea lui temporala un ceremonial al existentei (preluat pe alocuri din spatiul scenografiilor sale, atat de singulare prin amplitudine si elocinta a limbajului propus(vezi montarile Simonei Sasarman la Teatrul din Botosani sau la Giurgiu.

Un limbaj specific,extrem de premonitoriu(ca dimensiune estetica), caracterizat prin claritate, concizie, epurare maxima a formelor,precum si o impecabila  logica a articularii lor in functie textele cromatice folosite, intense sau emperate, conform sensibilitatii si unui obiectiv urmarit in procesul creatiei , este echivalent unei atitudini clasice in arta si unei viziuni decorative asupra textului plastic

Din punct de vedere pictural-si aici "urma" arhitectului devine vizibila, graitoare -intre imagine si actiunea sa asupraprivitorului exista o desavarsita osmoza,acest lucru configurandu-se si cristalizandu-se si cristalizandu-se  in materia cromatica cerebral orchestrata si in raport cu evantaiul ideatic al tabloului.Doua mi se par a fi trasaturile specifice ce disting prsonalitatea stilistica si creatia actuala a Simonei Sasarman:prima-se adjudeca in realitia dintre autor si creatie- obiectivitatea, tradusa prin acel ochean intors asupra lumii(vezi lucrarile de mai mari dimensiuni,cu registru cicclic-vizionar, apropiate de maniera pictural-grafica britanica din anii '90.A doua trasatura apare mai ales la prezentarea imaginii, cand dupa frecventarea unei suite de lucrari din variile ei expozitii intervine necesitatea de a proiecta "naratiunea picturala", la timpul imperfectului.(v. lucrarea "Schita de decor")

Simona Sasarman este un artist obiectiv-introspectiv ce parca isi asuma rolul pregnant de povestitor al unor intamplari de irealitate imediata.Fireste, sentimentele,lirismul, trairile pur individuale, -departe de a fi eliminate-potenteaza creatia si se implica in opera pictata.Dar, de fapt, de o rara discretie,ele doresc sa se topeasca in anonimat, insa intr-unul cu rezonante aparte, de tipul medieval-renascentist al "maestrului vietii citadine"(vezi Georges de La Tour).

Intr-o mai mare masura decat la alti confrati de generatie exista in magma picturii  sale o anume vocatie pentru algebrizarea formelor(se constata aici preferinta creatoarei pentru adaptarea mijloacelor artei sale la o realitate de grad secund, adica posibilitatea de a implica un mesaj in continutul imaginii tabloului).

Artistul Simona Sasarman, dublat de ganditorul din umbra incearca sa dezvaluie multiple ipostaze ale conditiei umane, convinsa fiind ca in arta cucerirea versantului eficacitatii si al claritatii de limbaj e adesea utopica, ea semanand mai curand cu o expeditie amazoniana.

Armand Steriadi-critic de arta

 
   
   
 

Echilibru si armonie in opera Michaelei Craciun

Mariana Pogonici - Scene de viata

Viorel Hutu si arta mozaiculuI

Daniel Craciun si meditatiile sale asupra vietii

Iluminarile traumei sau "Poveste din pestera cu soare"

Mai multe...



      
 © Copyright 2004 Abc Soft Bucuresti srl. Site-ul este in constructie.