Autentificare | Creare cont | Contacti-ne
 
 
Diverse     Bibliofilie     Orologerie     Bijuterii     Argint     Sticla     Sculptura     Pictura     Icoane     Covoare     Mobilier    

 
Augustin Costinescu
 
Pe FanArt sunt expuse
8 lucrari de
Augustin Costinescu.
 
 

Auto-prezentare

Biografie

DATE BIOGRAFICE

Nascut la 28 aprilie 1943, in Lipova, judetul Arad.Absolvent al Institutului de Arte Plastice “Nicolae Grigorescu”-Bucuresti( sectia pictura, promotia 1969).

Profesori:Aurel Vlad, Ion Marsic,Ion Popescu –Negreni.

Din anul 1969 participa la majoritatea saloanelor anuale, bienale,republicane si municipale, cu lucrari de pictura si grafica, precum si la numeroase expozitii de grup.

Din 1973, membru titular al Uniunii Artistilor Plastici.

Debut expozitional: Salonul Tineretului ( Sala Dalles, 1969 ).

Expozitii personale

1968-Galeriile de Arta,Oradea;

1970-Sala Kalinderu,Bucuresti

1974-Galeria Galateea;

1977-Galeria Caminul Artei;

1980-Galeria Simeza;

1983-Galeriile de Arta ale Municipiului Bucuresti;

-Holul hotelului Rex,Mamaia;

-Galeria de Arta a Teatrului Foarte Mic, Bucuresti;

1986-Galeriile de Arta ale Municipiului Bucuresti;

1987-Muzeul de Arta, Cluj-Napoca;

-Galeria Cupola din Iasi;

1994-Galeria Orizont;

1996-Centrul Cultural Roman, Paris;

1997-Galeria Orizont/ Muzeul Tarii Crisurilor, Oradea; 1999-Sala de Expozitie a Parlamentului Romaniei ( Camera Deputatilor):

2000-Muzeul de Arta,Constanta;

-Galeria Orizont

-Muzeul de Arta, Ramnicu Valcea;

2002-Galeria Galateca ( Biblioteca Centrala Universitara );

2002-2003-Galeria Orizont (miniexpozitii)/Muzeul de Arta Craiova;

2004-Galeriile Cercului Militar, Bucuresti;

2005-Expozitie de pictura si desen, Sala Irecson(februarie-martie, Bucuresti);

- martie, Galeriile de Arta Dej;

2006-Biblioteca Centrala Universitara “Carol I”, Expozitie de pictura si desen, Sala profesorilor (21 noiembrie-24 decembrie)

Expozitii de grup

1968- Casa de Cultura a Studentilor ( “Augustin Costinescu, Zamfir Dumitrescu, Nicolae Krasovski” ), Bucuresti;

1972- Galeria Orizont;

1973- Casa de Cultura “Friederich Schiller”/ Galeria Orizont;

1974- Galeria Orizont/ Atelier 35;

1975- Galeria “Amfora”/ Galeriile de Arta Constanta;

- Galeria Orizont/ Galeria Noua, “Femeia in Arta”;

1976 – Galeria “Eforie”/ Galeria Noua, “Arta si natura”;

1977 – holul Directiei Generale de Statistica;

1979 – Galeriile de Arta ale Municipiului ;

1983 – Galeria Caminul Artei, “Florile in arta plastica”;

- Galeria Caminul Artei, “Copilul in arta plastica”;

1985 – Muzeul de Arta Botosani;

1986 – Galeriile de Arta “Stefan Luchian”, Botosani;

1987 – Galeria Caminul Artei, Bucuresti;

1989 – Muzeul Literaturii Romane, Bucuresti;

1990 – Galeriile Cercului Militar, Bucuresti;

1991- Muzeul Colectiilor, Bucuresti;

1992-1997- Galeria “Dominus”, Bucuresti;

1993- Galeria “Galla”, Bucuresti;

2001 – World Trade Center , Bucharest;

2002 – Galeriile Maurice Mathurin et La Passerelle, Tours;

- Palatul Regal, Perpignan/ Collioure, Franta;

-“ Anul cultural romanesc “, Stockholm;

2003- Galeria “Maurice Ravel”, Paris;

- Muzeul National Cotroceni ( “Peisajul in pictura romaneasca din colectiile de arta particulare”);

2004 – Festivalul International al Artelor, Paris ( Montmartre);

2005 – Centrul Cultural Francez, expozitia “Soleil de L’est”( februarie, Bucuresti) / Galeria “Apollo”, expozitia “Soleil de L’est” ( martie, Bucuresti);

Expozitii oficiale

Din anul 1969 participa cu lucrari de pictura si grafica organizate in salile Dalles, “Tudor Arghezi”, Teatrul National, Muzeul National de Arta al Romaniei, Muzeul Colectiilor de Arta.

Expozitii peste hotare

Din anul 1973 participa la expozitiile colective organizate de Oficiul de Expozitii si UAP in: Bulgaria, Cehia, Germania, Polonia, Slovacia, Finlanda, China, Iugoslavia, Italia, Austria, Franta.

Lucrari in muzee & colectii

Muzeul National de Arta al Romaniei ( Cabinetul de Grafica ), Muzeul din Sf.Gheorghe, Zalau, Botosani, Muzeul de Arta Craiova, Muzeul Tarii Crisurilor,Oradea, Colectia Camerei Deputatilor, Bancorex, Banca “Ion Tiriac”, Banca Turco-Romana, Muzeul de Arta Constanta, Rm.Valcea si in colectii particulare din Romania, Germania, Franta, S.U.A., Japonia, Canada, Filipine, Spania, Israel, Venezuela, Grecia, Italia, Noua Zeelanda, Olanda, Anglia, Brazilia, Australia, Turcia, Suedia.

Premii & distinctii

Premiul pentru pictura la Expozitia Tineretului ( Atheneul Roman, 1975); Premiul pentru pictura ( Organizatia Nationala a Pionierilor,1987).

Augustin Costinescu- Confesiuni & Rememorari

-“ Dar marea mea iubire-Parisul- perla turistica a Frantei, imi incita fantezia si-mi mangaie paleta cu atmosfera lucida si calm grizata de scurtele ploi zilnice ce deseneaza magnifice cladiri cu nobile siluete triumfator albastre sub, iata, acest unic si scanteietor albastru-violet-gri reflectat in Sena ce poarta, alaturi de bateau mouche, amintirea secolelor de arta, de impliniri si vai, a atator sperante ale creatorilor de arta, si a atator drame regale si sacrificii republicane, toate triumfand alaturi de rosu-alb-albastru, mandrie a penelurilor lui Monet, Manet, Degas, Cezanne, Seurat, Gaugain, Nicolas de Stael... “

*

-“ Asa au trecut anii, iar sufletul meu a cautat cu bucuria tineretii frumosul in arta facand sute de picturi, “desenuri”- cum le spunea Corneliu Baba- pasteluri si tusuri innadind ziua cu noaptea, multumind lui Dumnezeu pentru fericirea de a vedea lumea si a incerca s-o restitui cat mai frumos oamenilor, cu putinele mijloace ale unui pictor “.

Referinte critice

*

- “ Augustin Costinescu nu face parte dintre artistii cu preocupari teoretice, care sa elaboreze sisteme si sa studieze cu neliniste problematica atat de dramatica si contradictorie a obiectului de arta in lumea contemporana. El picteaza insa cu placere. Ochiul care priveste realitatea nu are urma de suspiciune, iar imaginile acestea pline de culoare si lumina si viata transmit emotia directa a unui spirit ce crede inca in capacitatea, in vocatia artei de a oferi placere, bucurie si consolare ( aici s-ar potrivi ideal un citat Hartmann )”.

- Alexandra Titu ( “Arta”, 5/ 1983)

*

- “ Pentru Augustin Costinescu realitatea este un spectacol feeric, cu nebanuite intalniri, legende sau explozii de culori armonioase.(...) Pictorul ne conduce pe cararile culorii in giganticul caleidoscop care este Parisul, de unde isi alege temele, fara teama si complexe, uitand ca si altii le-au mai tratat altfel, altadata. El le gaseste un nou chip, emotionant, convingator, uman”.

- Ion Truica ( “Convorbiri literare”,1997)

- “ Costinescu e unul din acei pictori care, folosind paleta ca un instrument miraculos, smulg rafinate acorduri sistematizate polifonic, intr-o atenta prelucrare a vizibilului. Colorist prin excelenta, artistul parcurge in aceste cadre prestabilite un domeniu cromatic vast, dominat tutelar de pretiozitatea alburilor.(...) Desenele expuse se integreaza organic viziunii sale dinamice, dinamica disciplinata de vointa creativa a artistului de elevata tinuta “.

- Gh.Vida ( “Contemporanul”, 1970 )

- “ Modern ca impresie, Augustin Costinescu e un insingurat ca postura. Augustin Costinescu e intrutotul ceea ce a vrut din totdeauna sa fie: pictor si numai pictor(...) Cine izbuteste, ca Augustin Costinescu sa impuna un fel de a picta, dar sa si genereze prin aceasta o insurectie a pasionatilor metodei, trebuie, ca artist, sa fie consolat . Mai mult de atat reusesc numai marii norocosi ai paletei “.

- Tudor Octavian ( 1999 )

- “ Daca reputatia colorismului romanesc nu e un simplu mit, ci o realitate mereu fertila, acest lucru se datoreste si unui pictor ca Augustin Costinescu . S-ar putea ca Augustin Costinescu sa regaseasca, pe un alt palier, stratul purificat al abstractiei lirice, dar astazi, el este pictorul triumfurilor tonale sonore si al realitatii poetizate, sarbatorind lumina si vitalismul unei lumi mereu inedite “ .

- Virgil V.Mocanu ( 2000 )

- “ Spiritul lui, structura sufleteasca si lumea picturala pe care o cladeste nu puteau sa-l duca pe Costinescu decat spre o cromatica de o mare deschidere, spre fluiditatile solare, spre transparenta si puritate, decantate din tonurile care intra in insasi organicitatea lumii: rosul, ocrul, verdele, galbenul si albastrul. Totul in decantari si tonalitati ce tin de alchimia marilor coloristi, in randurile carora se inscrie si Costinescu, fara reguli si repetari, preferinte ori alegeri, ci adaptari dupa natura, subiectul si finalitatea proprie “.

- Ion Tataru ( “ Cronica “,1987 )

- “ Arta a plenitudinii prin excelenta, arta lui Augustin Costinescu, moderna fara ostentatie, traditionala fara umilinta ilustreaza un concept al filosofiei libertatii, acela care considera ca nu poti fi cu adevarat liber decat atunci cand reusesti sa fii tu insuti “.

- Valentin Ciuca ( fragm. din vol.”Vernisaje elective”,2000 )

- “ Artistul reuseste sa creeze o lume a armoniei, ce continua stralucit pictura lui Luchian sau Ciucurencu, si ca si la acestia, formele sale se bazeaza si pe principiul repetitiei in cautarea sintezei si a unui sistem pictural propriu (v. in acest sens, suita tablourilor si desenelor cu balerine, care-l inscriu in arta ca Degas al picturii romanesti). In aceasta ambianta si unitate a culorii si desenului, in sudura lor maiestrit arhitecturala, aflam, ca o concluzie, forta talentului, modernitatea si actualitatea artei lui Augustin Costinescu “.

- Mircea Deac ( 2002 )

Expozitii

Augustin Costinescu sau artistul dansand menuetul destinului

( “...Mai linistiti decat in toata viata noastra/ culoare fi-vom si albastra”,

Nichita Stanescu- “Epica magna” )

Ne-am obisnuit sa consideram fiecare aparitie aurorala a lui Augustin Costinescu, asemeni unei alte calatorii “autour de son ame”-cum ar fi spus odinioara J. de Maistre- si aceasta, nu fara justificari; cu sau fara voia sa, maestrul este un personaj memorabil, asa cum l-ar fi conturat un Huysmans in eseurile sale iconoclaste. Cat l-a adus arta in aceasta postura si cat felul sau de a fi, ramane totusi, o dilema adresata posteritatii.

Sustinuta de recunoasterea in artist a unui alt Antinous, pe de o parte, si de inepuizabila vitalitate a omului pe de alta, legenda costiniana sporeste, mereu singulara, mereu cu neistovite ecouri.

Pulsand a viata neincorsetata-n imitatii, culoarea costiniana nu descrie simple intamplari, oricat de verosimile, ci povesteste, asimiland stari . La Costinescu exista un limbaj “secund” care pastreaza nu atat rolul imaginii poetice, cat structura ei lirica, adusa la un inalt grad de esentializare( v. in acest sens, ciclurile consacrate arlechinilor, balerinelor ce-amintesc subtile secvente viscontiene, exuberantilor jochei sau “temperamentalelor” priviri mediteraneene). Misterul firii “risipit” in amintiri si senzatii l-a dus pe artist spre o alchimie cromatica de rafinata cuprindere, spre acele fluiditati solare ale gandului, spre transparenta si puritatea tonurilor “restituind” aceeasi unitate a lumii: rosul, ocrul, verdele, galbenul si albastrul.

O anume melancolie a viului, a traitului uneori filtrat crepuscular se instaureaza in psihologia pictorului, “guvernandu-i” atitudinile, gesturile, peregrinarile, asemeni unei tainice pendulari intre clasic si modern.

Exista de altfel, o fiesta continua a luminii in creatia costiniana, argument ce duce la “disparitia” diferentelor, in favoarea corespondentelor sonor-afective( v. ciclul nudurilor atotcuceritoare, al peisajelor tipic meridionale, cu rezonante monetiene).

Ceea ce ramane din confesiunea costiniana e insasi haloul lucrurilor si al personajelor, acea roua a sensibilitatii ce i-a ingaduit nasterea.

Augustin Costinescu este un modern, prin modalitatea de a dezvalui o arta noua a compozitiei. Artistul nu e altceva decat un peregrin in cautarea sintezei, a unei maniere picturale autonome, irepetabile. Pe de alta parte, pasiunea sa pentru desen este complementara picturii. Costinescu e inzestrat cu plasticitatea interioara a aceluia care crede in “vocile” paradisului, cum credea odinioara un P.de Chavannes. Indragostit de portret el are certitudinea ca inflexiunile infinitezimale ale liniilor sunt cu mult mai apte sa capteze spatiul launtric a unei fiinte, decat vibratiile culorilor.

La Augustin Costinescu- acest bijutier levantin al culorii- ochiul construieste, observa lumea si ceea ce lipseste ei, pentru a deveni tablou. Tot el pastreaza emotia unei anume intalniri, a unei intoarceri ce se daruie memoriei ( noastre) plutitoare prin mijlocirea sortii.

 

 

Galeria FanArt 

     27 ianuarie 2007

 
   
   
 

Echilibru si armonie in opera Michaelei Craciun

Mariana Pogonici - Scene de viata

Viorel Hutu si arta mozaiculuI

Daniel Craciun si meditatiile sale asupra vietii

Iluminarile traumei sau "Poveste din pestera cu soare"

Mai multe...



      
 © Copyright 2004 Abc Soft Bucuresti srl. Site-ul este in constructie.