Autentificare | Creare cont | Contacti-ne
 
 
Diverse     Bibliofilie     Orologerie     Bijuterii     Argint     Sticla     Sculptura     Pictura     Icoane     Covoare     Mobilier    

 
Emilian Sicoi
 
Pe FanArt sunt expuse
39 lucrari de
Emilian Sicoi.
 
 

Auto-prezentare

                                    

                                     Artistul intre celestru si abis

 

    Artistul, ca punte de legatura intre cer si pamant poate fi asemuit cu un scrib al culorilor. Fie ca sunt sculpturi, lucrari de grafica sau pictura putem spune pe drept cuvant ca ele poarta aceeasi semnatura spirituala - legatura intre cer si pamant.

    Aceste doua stari de spirit ale artistului, cea de abisalitate si de

celestru prin prisma creationista a sa, (fie ca este pictor, grafician sau sculptor) avand la dispozitie materii prime de creatie diferite, incepand cu lutul, piatra sau marmura si continuand cu uleiurile de pictura, tusurile, cerapastelul, guasele, tempera sau cernelurile de diferite culori toate acestea se pot evidentia cu subtilitate sau cu vizibilitate in lucrarea finita a artistului. Aceasta relevare, poate fi perceputa de catre ceilalti in doua moduri total diferite, functie de dispozitia vizitatorului de simeze. Celestrul si abisalitatea sunt precum doua talere ale unei balante ce incearca sa atraga  spiritul artistului, in anumite momente din viata lui, iar acest lucru se poate observa limpede, functie de flerul si puterea de patrundere a privitorului. Abia atunci intervine acel moment crucial in activitatea artistica a demiurgului culorii, cand, terminandu-se decantarea trairilor interioare ale sale (asezate cu sarg si luciditate pe panza sau carton), ele vor fi  percepute vizual si, in anumite cazuri, mental, de catre criticii sai din exterior, ce pot avea puterea de a intelege ceea ce a dorit artistul sa exprime in lucrarile sale.

    Terminatiile nervurilor care pleaca de la baza celestrului si a

abisalitatii ne duc cu gandul la acea sinteza a genezei existentei artistice si interferenta ei, intre cer, apa, pamant si semenii sai privitori ai creatiei finite a operei. Deoarece respectivele terminatii se mai pot regasi in abisalitatea si celestrul recognoscibil in nou, in permanenta; prin diferite mijloace, ele incearca sa-si sadeasca  salasul in sufletele noastre. Intre ele, se desfasoara o lupta perpetua, ca intr-un turnir medieval intre doi cavaleri, unul acoperit cu o platosa de fier, in vreme ce al doilea e inconjurat de o mantie din nori albi. Caii celor doi combatanti sunt la fel de solid protejati. Lumina si intunericul sunt doua stari interioare ce compun geneza omenescului si, o data ivite, dezvaluite, impreuna sau singure pot arata uratenia umana cu tot maleficul ei, sau dimpotriva, frumusetea, cu un cortegiu contrar de stari; artistul si ai sai companioni, prizonieri intr-un carusel al celestrului si al abisalitatii inzestrat cu suisuri si coborasuri, penduleaza alert de la starea de lumina la cea de intuneric, asemeni unui alergator de cursa lunga; cand el  ajunge la destinatie incepe sa-si faca bilantul  momentelor de intuneric prin care a trecut, opunandu-le pe cele de lumina. Bilantul final, fiind trasat si calculat cu sufletul, sub o linie continua ce arata perpetuarea vietii ori oprirea ei, duce la o adancire si aprofundare a trairilor interioare ale fiecaruia, indiferent daca suntem artisti sau spectatori ai creatiei.

    Caderea in abisalitate si intrarea in ea este aidoma minerului care, cu ajutorul unui lift al timpului, intra intr-un tunel al spatialitatii si temporalitatii pentru a scoate diamantele sau filoanele de aur si argint ale sufletului uman imbogatind astfel galeria vietii cu noi stari interioare benefice. Fiindca abisul nu face decat sa ascunda un celestru stralucitor, ca intr-o zi de toamna tarzie cu soare surazator. Celesta este acea legatura pe care ai senzatia ca o poti atinge in fiecare clipa si poti sa o aduci in suflet in orice moment. Desigur,  totul este ca un joc de puzzle pe care incercam sa-l construim in fiecare zi, de unde l-am lasat neterminat. Aceasta inseamna a pune inca o piatra de rau la casa vietii pe care o cladim si pe care artistii, cu harul  primit, imbogatesc cartea existentei lor prin intreaga creatie ce o expun publicului. Celestrul si abisul din trairile interioare ale demiurgului culorii sunt uneori aidoma unui sipot de rau, precum talazurile marii involburate pe vreme de furtuna, relevate in creatia sa artistica.

Biografie

-Data nasterii-13 iulie 1959,Bucuresti

 

-Studii- Liceul de Matematica-Fizica “Ion Neculce”,Bucuresti

-Cursuri de graficain cadrul Universitatii Cultural-Stiintifice-“Ioan I. Dalles”-Bucuresti

-clasa Horia Muresean

 

-Membru in asociatii artistice

- 1990-membru al Asociatia Artistilor Plastici,Bucuresti

- 1998-membrul al grupului”Independent Arte 26”-Petre Comarnescu,Bucuresti

- 2005-membru al asociatiei ”D’Arte Da Vinci”

Expozitii

Expoziti personale

 

-1994-Asociatia Artistilor Plastici,Bucuresti

-3expozitii-

-Ambasada SUA,Bucuresti

-1996-Asociatia Artistilor Plastici,Bucuresti

-Sediul PSDR,Bucuresti

-1997-Asociatia Artistilor Plastici,Bucuresti

-3expozitii-

-2000-Primaria Sectorului 3 ,Bucuresti

-Senatul Romaniei,sala Omnia

-2003-Foaier “Teatrul Nottara”

-2004-Asociatia Artistilor Plastici,Bucuresti

-2005-Casa de Cultura a Ministerului Administratiei si Internelor

Bucuresti,sala “NicolaeGrigorescu”

-Primaria Sectorului 3,Bucuresti

 

Expozitii de Grup

-1990-Sala “Ioan I. Dalles”,Bucuresti

-1994- Asociatia Artistilor Plastici,Bucuresti

-1996- Sediul PSDR,Bucuresti

-1998- Asociatia Artistilor Plastici,Bucuresti

-Hotel Sofitel,Bucuresti

-1999-Sediul CEC,Bucuresti

-Sediul PSDR,Bucuresti

-2000-Hotel Capitol,Bucuresti

-Primaria Sectorului 3 ,Bucuresti

-2000-2007-Hotel Sky,Otopeni

-2002-Festivalul de Arta Moderna si Contemporana,Slatina

-2003-Foaier “Teatrul de Comedie”,Bucuresti

-2004-Casa de Cultura a Ministerului Administratiei si Internelor

Bucuresti,sala “NicolaeGrigorescu”

-2005-Recviem-22 decembrie –insangerat,Bucuresti

-2006-Recviem-22 decembrie –insangerat,Timisoara

-2007- Primaria Sectorului 3 ,Bucuresti

- Casa de Cultura a Ministerului Administratiei si Internelor

Bucuresti,sala “NicolaeGrigorescu”

- 2008 - Casa ONU

- 2009 - Ateneul Roman

 

Lucrari aflate in colectii particulare din tara si strainatate

-Romania

-SUA

-Germania

-Franta

-Serbia

-Canada

-Insulele Gibraltar

 

Lucrari de grafica pentru carti si reviste culturale

-Goga Ion-revista culturala

-“Femeia in fluture”-volum de poezii

-“Albul absolut”-volum de poezii

-“Tresariri”-volum de poezii

 

Lucrari de pictura murala

 

-Centrul de copii “Licurici”,Bucuresti

,, La Răsărit de Eden ’’ – un artist trecând podul suspendat peste culori şi linii

Timpul şi frontierele geografice generează mode şi alibiuri existenţiale diferite , funcţie de locul , de punctul de observaţie din care priveşti lumea . Pe plasticianul Emil Sicoi nu l-a preocupat moda , şi nici nu l-a ispitit cu glasul ei de zeiţă , întristată că nu o iubesc muritorii . În ce are ea mai pregnant , mai durabil , creaţia lui este rodul îmbinării dintre poezia confesionalului , a unui gen de impresionism afectiv , trecut prin inelele livrescului şi un puls al raţiunii lăsate să vegheze asupra ,, faptelor ’’ personajelor implicate în ea ; însăşi această nedezminţită judecată e responsabilă faţă de o anume ambiguitate a povestirilor sale plastice .

Într-o asemenea lumină ar putea fi privită biografia şi lucrările acestui polivalent artist , intens cucerit de tensiunile dintre ideal şi real . Pe de altă parte , îi era uşor unui romancier din secolul trecut să scrie cu eleganţă şi dezinvoltură - ,, Era o după – amiază rece şi strălucitoare de septembrie şi ea stătea pe ţărmul înalt al mării privind …’’ , dar e mult mai dificil să exprimi pictural ceea ce se-ntâmplase cu adevărat între pereţii de ceară ai frazei să redai acea senzaţie de necunoscut în care pluteşte personajul . Chiar acest lucru îl încearcă Emil Sicoi slujindu-se de uneltele distincte ale picturii , graficii şi miniaturalului. În raportul dintre datele povestirii şi compoziţia artistică există un numitor comun , o linie unificatoare : ritmul ; el susţine imaginea şi îi dă echilibrul necesar supravieţuirii estetice . Incisivitatea liniei , forma şi ideea sunt în sintaxa plastică a autorului , elemente precumpănitoare . Datorită lor nu se aşterne un ecran despărţitor între viaţa personajelor şi atitudinea artistului .

Pendulând între lumile raiului şi ale infernului , amintind uneori de incandescenţa mărturisirilor lui Marcel Chirnoagă , lucrările lui Emil Sicoi creează impresia de nelinişte supranaturală , de încordare dusă la paroxism , depăşind puterile oricărei îngrădiri . Demersul său proiectează fiinţa în ceea ce Eliade numea sugestiv , ,, roata karmei ’’ , a reiterării unui ciclu existenţial . De la tuşele unei palete figurativ-lirice , artistul a trecut cu exersat meşteşug , la temperamentala grafică şi ilustraţie de carte , reuşind să aducă la rampă , nu amintiri de cabinet , neverosimile , fragmentare , ci zbaterea însăşi a sorţii omeneşti . Captivat de timpul în care locuieşte el reface universuri terifiante , cu luciditatea nedeghizată a unui orfevru flamand de altădată . Închipuie cu egală minuţie şi voluptate , demoni , pelerini ai angoasei , îngeri blânzi sau neiertători , fecioare şi chipuri palide de asceţi . Toată această lume aduce mărturie despre grandoarea şi decadenţa umanităţii , cum ar fi spus un personaj al lui Anatole France .

Esenţial pentru acest artist contemporan este să transfigurezi eşecul , drama umană , şi să pătrunzi dincolo de lupta medievală dintre alb şi negru , dintre ,,da’’ şi ,, nu’’ . De aceea pe el nu l-au acaparat teoriile sterile despre artă şi nici n-a practicat aidoma altor confraţi alpinismul cromatic numai din plăcerea de a fi senzaţional . A trecut cu nedisimulată şi atentă inspectare pe acel pod suspendat peste culori , linii , sau forme vrând să se protejeze de soarele torid al experimentelor ce nu duc nicăieri .

Aulus Gellius scria cu înţelepciune , că adevărul e copilul timpului . Tot astfel , la Emil Sicoi , în loc de fructe biblice , pomul cunoaşterii rodeşte grăitor , nedespărţite-adevăruri.

 

Galeria FanArt – septembrie 2009

 
   
   
 

Echilibru si armonie in opera Michaelei Craciun

Mariana Pogonici - Scene de viata

Viorel Hutu si arta mozaiculuI

Daniel Craciun si meditatiile sale asupra vietii

Iluminarile traumei sau "Poveste din pestera cu soare"

Mai multe...



      
 © Copyright 2004 Abc Soft Bucuresti srl. Site-ul este in constructie.